Vårt tilbud til deg som hotelleier
Som hotell i BWH Hotels får du ikke bare tilgang til mer enn 4500 hotellkolleger rundt om i verden. Gjennom alle våre globale samarbeidsavtaler sikrer vi at hotellet ditt er synlig for gjester over hele verden. Du får også profesjonell støtte og hjelp på områdene som presenteres nedenfor.
Som medlem får du også dele fordelene til innkjøpsorganisasjonen Nores, hvor vi sørger for å skaffe de beste prisene på det meste ditt hotell måtte trenge.
Sälj
Salg og markedsføring genererer økte inntekter gjennom effektivt arbeid med merkevare, kunder og økt synlighet.
Vår salgsorganisasjon har som mål å bidra til god lønnsomhet for medlemshotellene gjennom regionale, skandinaviske og globale overnattings- og konferanseavtaler.
Vårt salgsteam er strategisk plassert over hele Skandinavia og skaper nærhet til medlemshoteller og kunder.
Salgsteamet har også et aktivt og nært samarbeid med kolleger i Best Western Worldwide Sales, noe som gjør at medlemshotellet får en gitt plass på det globale kartet og økte markedsandeler for alle hotellene i kjeden.
Firmaavtale/reisebyrå
Vi har en stor kundebase av bedriftsavtaler som driver volumer til ditt hotell både når det gjelder romovernattinger og konferansebestillinger.
Leisure
Vi jobber kontinuerlig med å styrke samarbeidet med arrangører i fritidssegmentet for best mulig å skape volumer for hotellene i denne kategorien.
Marked
BWH Hotels har flere sterke merkevarer, og som et individuelt hotell i en global kjede får du tilgang til både globale og nasjonale kampanjer.
Som hotell har du tilgang til mange profesjonelle verktøy for din egen lokale markedsføring i form av trykksaker, give-aways, nettsider og annonsehjelp.
I vårt arbeid med å styrke merkevarene våre gir vi hotellet interne kampanjer for mersalg og økt lokal tilstedeværelse via trykksaker, elektroniske meldinger og gir mulighet til å delta i konkrete kampanjer og samarbeid etter hotellets eget behov for økt salg innenfor div. segmenter.
Lojalitetsprogram
I over 25 år har vårt prisbelønte Best Western Rewards-lojalitetsprogram levert gjentatte gjester til hotellene våre, noe som igjen gir høyere ADR og muliggjør kostnadseffektive markedsføringsmuligheter.
Programmet er et av de raskest voksende lojalitetsprogrammene i bransjen med mer enn 24 millioner medlemmer over hele verden. Takket være et effektivt lojalitetsprogram skaper vi ny virksomhet, beholder våre kunder og har gode muligheter til å finne nye segmenter og nye gjester til ditt hotell.
Les mer om Best Western Rewards Økonomi og innkjøp
Vår økonomiavdeling sørger for at alle distribusjonskostnader, provisjoner, inntekter via globale og sentrale avtaler kommer inn på hotellet på rett måte, til rett tid. Alt for at du som hotelleier skal kunne fokusere på annen drift ved ditt hotell.
Som medlem får du også dele fordelene med innkjøpsorganisasjonen hvor vi sørger for å skaffe de beste prisene på det meste som ditt hotell måtte trenge.
Distribusjonskanaler og revenue
Distribution & Revenue Management støtter hotellene med opplæring og teknisk støtte. Vi driver prosjekter som fokuserer på å generere økte rominntekter og er ansvarlige for bestilling i egne så vel som eksterne bookingkanaler. Vi tar oss av innhenting av priser, støtter ditt inntektsarbeid og hjelper deg med å spre romprisene dine til nøye utvalgte markeder og partnere.
Målet ved å drive prosjekter, utvikle og implementere tekniske løsninger og tilby support og opplæring, er å generere flere bookinger og økte rominntekter for våre hoteller.
I Revenue Center tilbyr vi en komplett og profesjonell service, slik at du som hotelleier kan konsentrere deg om driften, mens våre Revenue Managers gjør resten. Les mer om Revenue Center.
Kvalitetsprogram
Best Westerns kvalitetsprogram (Global Quality Assurance Program) er unikt for Best Western og etablerer minimumskrav for kvaliteten og servicen som skal oppfylles av alle Best Western-hoteller over hele verden. Programmet inneholder tusenvis av punkter som hvert hotell må oppfylle for å opprettholde en høy og pålitelig standard og service.
Kvalitetssikringssystemet sikrer et høyt og konsistent nivå av service og kvalitet for alle våre hotellgjester over hele verden, men er også et kvalitetsstempel for deg som hotell innenfor Best Western. Du kan føle deg trygg på å være en del av en kjede med god standard.
Hvert hotell har minst én inspeksjon omtrent hver 10.-11. måned og varsles ikke mer enn 24 timer før inspeksjonen. Kvalitetskontrollene utføres av en kvalitetssikringsbedømmer, sertifisert av Best Western International.
Programmet International Quality & Service Award belønner hoteller med høy ytelse på områdene kvalitet og service. Hotellet kan kvalifisere både når det gjelder kvalitetssikring og service men også vurderinger fra eksterne kanaler og sosiale medier.
Minstekrav
Kvalitetssikringen gir mulighet til å vurdere og score hotellene for å sikre at de oppfyller minimumskravene, er rene, godt vedlikeholdt og tilstrekkelig renovert.
Forbedringer
Kvalitetssikring er et verktøy for hoteller til å jevnlig gjennomgå hva som eventuelt kan forbedres da det inneholder retningslinjer og rutiner for hvordan vurderingen gjøres.
Up to date
Kvalitetssikringsprogrammet er i stadig endring for hele tiden å følge trender og nye krav fra gjestene og vi hjelper deg som hotell til å alltid være oppdatert og "up to date".
Opplæring
Som et nytt hotell i kjeden får du og dine ansatte opplæring slik at dere kan utnytte alle fordelene innen BWH Hotels best mulig og bli en god ambassadør for merkevaren.
Vi sørger for at du får nok informasjon i salg, markedsføring, lojalitetsprogrammer og distribusjonskanalene.
Videre tilbyr vi løpende introduksjonsdager, nettbasert opplæring, fysiske workshops og mye mer. Vi kan også skreddersy opplæringsdager til dine spesifikke behov innenfor alle de ulike områdene vi tilbyr.
Bli med i kjeden
Ta kontakt med vår administrerende direktør eller Chief Growth Officer, så forteller vi deg mer om nøyaktig hvordan du kan dra nytte av medlemskap i BWH Hotels.
Kontakt oss